Het is een steeds groter onderwerp van gesprek. Wat moet je nou doen met al dat gescheld en gedoe op social media? Of met de onwaarheden die erop verspreid worden? We weten dat social media ook een platform is voor lelijk gedrag. Maar ook dat het een manier is waarop mensen met elkaar verbonden zijn.
Als gemeente doen we het in Krimpen best goed, wat de verbinding betreft via social media.
Althans, als je rekent met hoeveel Krimpenaren met de gemeente een lijntje hebben lopen. We zitten in de top van Nederland.
Dat klinkt als heel wat, niet?
Iets meer dan een kwart van onze gemeenschap is via social media – en dan met name Facebook – verbonden met de gemeente. Dus op andere manieren moeten we die lijntjes ook leggen en onderhouden.
En dan niet alleen om te zenden, maar ook om te horen. En om ‘tevoorschijn te luisteren’.
Door luisteren, meelezen, aanhoren er achter komen wat er ergens aan de hand is. Wat er speelt. Wat er nodig is.
Immers daar zijn wij van de gemeente uiteindelijk ‘overheid’ voor.
Om dingen te doen die nodig zijn.
Niet omdat wij dat zelf vinden, maar omdat de gemeenschap dat nodig heeft.